Svět... současný svět, jak jej známe. Až na to, že dávní bohové jsou skuteční. Mýtická monstra jsou skutečná. Příliš nepomáhá, že se všechno nadpřirozené odehrává skrytě, mimo dohled běžných lidí. Svět, do kterého jste bez varování uvrženi, v němž se snažíte najít směr a pomoci sobě i ostatním.
Hráváme obvykle v pátek. Bez pravidel, bez kostek. Jen popis a vyprávění.
Hrou byly inspirovány povídky Petry Lukačovičové "Trny v očích" (in: Temné časy; Fantom Print 2012), Michaely Portychové "Ozvěna dávného příběhu" a Báry Legátové "Volání jaguára" (obě in: Hry s příběhem: Volání divočiny; Mytágo 2016).
Nyní NOVĚ povídka Petry Lukačovičové "Stroj na výrobu havranů", která volně navazuje na "Trny v očích", ale funguje samostatně (in: Ve stínu Říše; Epocha 2017).
Pondělí, září 2. 2013
RPG Scion: Svět potomků bohů
SVĚT:
- současná Praha, jak ji známe; dějí se v ní nadpřirozené věci, leč dějí se ve skrytu (není to hra o otevřené existenci super-hrdinů)
- technika selhává v kontaktu s nadpřirozenem; ne vždy, ne vždy hned, ale nedá se na ni spoléhat (nechceme hrát hru o vyhazování ledových obrů do povětří pomocí C4)
- není potřeba mít jako hráč žádné extra mytologické znalosti, pokud nechcete hrát postavu, která je má
- naopak, cokoli jste načetli (povinná literatura, fantasy, historické znalosti etc.) má vaše postava k dispozici také, pokud není výrazný důvod, aby to tak nebylo (např. postava má dokončenou jen základní školu a podobné extrémy)
POSTAVA:
- na začátku hrajete lidi; o tom, že existuje nadpřirozeno se dozvídáte během hry, tímpádem jako hráč nepotřebujete studovat žádná pravidla - dozvídáte se vše potřebné za pochodu, stejně jako postava
- je dobré mít postavu s alespoň trochu pozitivním vztahem k nadpřirozenu (výjimky možné po dohodě); přístup může být od "JO! Já věděl, že kouzla existujou!" až po "OK, tak tohle fakt nebyl filmovej trik..."
- není úplně vhodné mít postavu věřící v monoteistické náboženství, protože se jí život ošklivě obrátí naruby (výjimky možné po dohodě)
- postava dlouhodobě žije v Praze a umí česky (to neznamená, že musí být Čech; může být zahraniční student, pocházet z kteréhokoli koutu světa, být ze smíšeného manželství atd.)
- postava něčím vyniká; nikoli nadpřirozeně, alespoň zpočátku ne; zvolte jednu věc, jeden okruh, zamyslete se, co byste si opravdu chtěli zahrát; další schopnosti postavy se zřejmě budou odvíjet od této "výjimečnosti"; může jít téměř o cokoli (plavání, bojové umění, zpěv, chov činčil, hra na hudební nástroj, tanec, lezení na stromy, rychločtení, zápal pro egyptologii, sbírání starožitností, trampování, malba atd.)
- vyberte si pro svou postavu kulturní okruh, z něhož bude pocházet (Čína, Japonsko, Keltové, Seveřani, Indové, Egypťani, indiáni, Aztékové, Inkové, Austrálie, Afrika a Karibik atd.); může to být okruh, o němž toho hodně víte; může to být okruh, o němž naopak nic nevíte a láká vás - to je zcela v pořádku, vaše postava vyrostla v Čechách a o svých kořenech také ví pramálo (platná možnost je rozhodnout se, že je vám to jedno a necháte to na volbě Vypravěče)
- pokud nemáte rádi nějaký kulturní okruh (např. cokoli asijského), řekněte to, neostýchejte se; hra má být zábavná, tak ať se nemusíte zabývate tématem, které je vám cizí a nebaví vás
- věk postavy je obvykle vysokoškolský, v průběhu VŠ studia má člověk nejvíc volnosti (takže zvažte, co vaše postava studuje)
- vše ostatní vyplyne přirozeně ve hře
STYL HRY:
- hra je kooperativní, nesoutěživá; postavy mohou mít vlastní agendu, ale silou postav je právě to, že jich je víc a každý umí něco jiného; je pro ně nutnostní vzájemně se podporovat; postavy sobecké nebo zabijácké jsou velmi brzy vyvrženy z kolektivu a zahynou
- zpočátku jsou postavy značně slabé, musejí si vystačit s málem, musejí být vynalézavé, ke svým schopnostem nedostanou návod; něco se osvědčí, něco ne; postavy začínají s minimem schopností a spoustou nadpřirozených problémů (problémy jsou adekvátní a řešitelné, ale ne snadno); hráč tak získá cit pro svou postavu i v systému, kde nemá Deník postavy ani číselné údaje, naučí se zacházet s tím, co postava umí - a pak samozřejmě může růst a sílit, je důležité mít kam se vyvíjet; dostat hned na začátku soupis schopností dlouhý jak rodokmen anglické královny je k ničemu; pamatujte, že omezení podporují tvořivost a vynalézavost:
"If you have no mouth - scream.
If you have no legs - run.
If you have no hope... invent."
-- Cirque du Soleil
- současná Praha, jak ji známe; dějí se v ní nadpřirozené věci, leč dějí se ve skrytu (není to hra o otevřené existenci super-hrdinů)
- technika selhává v kontaktu s nadpřirozenem; ne vždy, ne vždy hned, ale nedá se na ni spoléhat (nechceme hrát hru o vyhazování ledových obrů do povětří pomocí C4)
- není potřeba mít jako hráč žádné extra mytologické znalosti, pokud nechcete hrát postavu, která je má
- naopak, cokoli jste načetli (povinná literatura, fantasy, historické znalosti etc.) má vaše postava k dispozici také, pokud není výrazný důvod, aby to tak nebylo (např. postava má dokončenou jen základní školu a podobné extrémy)
POSTAVA:
- na začátku hrajete lidi; o tom, že existuje nadpřirozeno se dozvídáte během hry, tímpádem jako hráč nepotřebujete studovat žádná pravidla - dozvídáte se vše potřebné za pochodu, stejně jako postava
- je dobré mít postavu s alespoň trochu pozitivním vztahem k nadpřirozenu (výjimky možné po dohodě); přístup může být od "JO! Já věděl, že kouzla existujou!" až po "OK, tak tohle fakt nebyl filmovej trik..."
- není úplně vhodné mít postavu věřící v monoteistické náboženství, protože se jí život ošklivě obrátí naruby (výjimky možné po dohodě)
- postava dlouhodobě žije v Praze a umí česky (to neznamená, že musí být Čech; může být zahraniční student, pocházet z kteréhokoli koutu světa, být ze smíšeného manželství atd.)
- postava něčím vyniká; nikoli nadpřirozeně, alespoň zpočátku ne; zvolte jednu věc, jeden okruh, zamyslete se, co byste si opravdu chtěli zahrát; další schopnosti postavy se zřejmě budou odvíjet od této "výjimečnosti"; může jít téměř o cokoli (plavání, bojové umění, zpěv, chov činčil, hra na hudební nástroj, tanec, lezení na stromy, rychločtení, zápal pro egyptologii, sbírání starožitností, trampování, malba atd.)
- vyberte si pro svou postavu kulturní okruh, z něhož bude pocházet (Čína, Japonsko, Keltové, Seveřani, Indové, Egypťani, indiáni, Aztékové, Inkové, Austrálie, Afrika a Karibik atd.); může to být okruh, o němž toho hodně víte; může to být okruh, o němž naopak nic nevíte a láká vás - to je zcela v pořádku, vaše postava vyrostla v Čechách a o svých kořenech také ví pramálo (platná možnost je rozhodnout se, že je vám to jedno a necháte to na volbě Vypravěče)
- pokud nemáte rádi nějaký kulturní okruh (např. cokoli asijského), řekněte to, neostýchejte se; hra má být zábavná, tak ať se nemusíte zabývate tématem, které je vám cizí a nebaví vás
- věk postavy je obvykle vysokoškolský, v průběhu VŠ studia má člověk nejvíc volnosti (takže zvažte, co vaše postava studuje)
- vše ostatní vyplyne přirozeně ve hře
STYL HRY:
- hra je kooperativní, nesoutěživá; postavy mohou mít vlastní agendu, ale silou postav je právě to, že jich je víc a každý umí něco jiného; je pro ně nutnostní vzájemně se podporovat; postavy sobecké nebo zabijácké jsou velmi brzy vyvrženy z kolektivu a zahynou
- zpočátku jsou postavy značně slabé, musejí si vystačit s málem, musejí být vynalézavé, ke svým schopnostem nedostanou návod; něco se osvědčí, něco ne; postavy začínají s minimem schopností a spoustou nadpřirozených problémů (problémy jsou adekvátní a řešitelné, ale ne snadno); hráč tak získá cit pro svou postavu i v systému, kde nemá Deník postavy ani číselné údaje, naučí se zacházet s tím, co postava umí - a pak samozřejmě může růst a sílit, je důležité mít kam se vyvíjet; dostat hned na začátku soupis schopností dlouhý jak rodokmen anglické královny je k ničemu; pamatujte, že omezení podporují tvořivost a vynalézavost:
"If you have no mouth - scream.
If you have no legs - run.
If you have no hope... invent."
-- Cirque du Soleil
Komentáře
Zobrazit komentáře jako
(Lineární | Vláknové)
Autor neumožnil přidávat komentáře